|
|
|||
|
YÖKAK Ölçütü |
Raporda Belirtilen İyileştirmeye Açık Yön |
Gerçekleştirilen İyileştirme |
İlgili Kanıt |
|
A.1.2. Liderlik |
“Üniversitede akredite program sayısı 2019 yılında 17 iken, 2022 yılında bu sayının yediye indiği anlaşılmıştır. Halen akreditasyon değerlendirme sürecinde yedi program bulunmaktadır ve bazı programlarda başvuru hazırlıklarının yapıldığı belirlenmiştir.” |
2022 yılında 7 olan akredite program sayısı 2024'te 19’a, 2025 yılı itibarıyla da 22’ye yükseltilmiştir. |
|
|
A.1.2. Liderlik |
“Akademik ve idari personel memnuniyet anketlerindeki üst yönetimi değerlendirmeye yönelik sorular belge olarak paylaşılmıştır, ayrıca bir liderlik anketi uygulanmadığı anlaşılmaktadır. Bu amaca yönelik anketlerin hazırlanarak uygulanması önerilir.” |
Lider Davranışı Değerlendirme hazırlanmış ve anketin uygulanması için Üniversitemiz Kalite Süreç Takviminde tarih aralığı belirlenmiştir. Anket Üniversite genelinde uygulanmıştır ve sonuçları raporlanmıştır. Sonuçlar Kalite Komisyonu'nda görüşülmüş ve gerekli iyileştirme kararı alınmıştır. |
|
|
A.1.3. Kurumsal Dönüşüm Kapasitesi |
“Kurumsal dönüşümün bütüncül bir yaklaşım ile izlendiğine ilişkin bilgi ve belgeye rastlanmamıştır.” |
Kurumsal dönüşüme ilişkin ihtiyaçlar düzenli geri bildirim mekanizmaları ile izlenmekte ve iyileştirilmektedir. Söz konusu geri bildirimler kurul ve komisyonlarda periyodik olarak görüşülmektedir. 2024 yılı itibarıyla Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yürütülen çalışmalar neticesinde TS EN ISO 9001: 2015 (Kalite Yönetim Sistemi Belgesi), ISO 21001: 2018 (Eğitim Kuruluşları Yönetim Belgesi) ve ISO/IEC 27001:2022 (Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Belgesi) sertifikalarını almaya hak kazanılmıştır. Kurum Kalite El Kitabı oluşturulmuş ve kamuoyu ile paylaşılmıştır. |
|
|
A.1.4. İç Kalite Güvencesi Mekanizmaları |
Birimlerde yürütülen faaliyetlere yönelik oluşturulan PUKÖ formlarının sistematiğe uygun olarak oluşturulmaması |
İlgili konu 11.10.2024 tarihli Kalite Komisyon Toplantısı’nda ele alınarak birim temsilcilerine “Kalite Yönetim Sistemi ve PUKÖ Döngüsü” başlıklı eğitim sunumu gerçekleştirilmiştir. Ek olarak ilgili doküman Kalite Koordinatörlüğü Web sayfası üzerinden yayınlanmış durumdadır. |
|
|
A.1.4. İç Kalite Güvencesi Mekanizmaları |
“İç kontrol standartlarına uyum çalışmaları eylem planının hazırlanması ve güncellenmesi çalışmalarını, risk strateji belgesini hazırlamak ve risk yönetim süreçlerini değerlendirmek üzere Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu oluşturulmuş ve çalışma ilkeleri ek belge olarak paylaşılmıştır. Bu çalışmaların, kalite güvence sistemi çalışmalarına entegre edilmesi önerilir.” |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi birimleri iç denetim birimi tarafından denetlenmekte; bu sayede, kurumun varlıklarının güvence altına alınması, iç kontrol sisteminin etkinliği ve risklerin asgariye indirilmesi için kamu idaresinin faaliyetlerini olumsuz etkileyebilecek risklerin tanımlanması, gerekli önlemlerin alınması, sürekli gözden geçirilmesi ve mümkünse sayısallaştırılması konularında yönetime önerilerde bulunulmaktadır. İç Kontrol İzleme ve Yönlendirme Kurulu Başkanlık görevini Üniversitemiz kaliteden sorumlu Rektör Yardımcısı yürütmektedir ve çalışmaları kalite güvence sistemi çalışmaları ile entegre şekilde ilerlemektedir. |
|
|
A.1.4. İç Kalite Güvencesi Mekanizmaları |
“Saha ziyareti sırasında, Üniversite tarafından anket formlarının uygulama zamanları, PUKÖ çevrimleri uygulamaları vb. kalite süreçlerinin zaman çizelgesinin tanımlanarak bir kalite takviminin oluşturulmasının planlandığı anlaşılmıştır.” |
BEUN Kalite Süreç Takvimi Üniversitemizde 2022 yılından itibaren uygulanmaktadır. |
|
|
A.1.5. Kamuoyunu Bilgilendirme ve Hesap Verebilirlik |
“Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirliğe ilişkin paydaş görüşleri/memnuniyetlerinin alınıp değerlendirilmesi, izlenmesi ve iyileştirilmesi çalışmalarına ilişkin bilgi ve belge bulunmamaktadır.” |
Konuya ilişkin paydaş görüşleri periyodik olarak toplanmakta ve ilgili komisyonlarda değerlendirilerek iyileştirmeler yapılmaktadır. Paydaş görüşlerine ilişkin toplantı tutanakları, anket raporları ve gerçekleştirilen iyileştirmeler hesap verebilirlik ve şeffaflık ilkeleri gereği kamuoyu ile paylaşılmaktadır. |
|
|
A.2.1. Misyon, Vizyon ve Politikalar |
“Üniversitenin toplumsal katkı, uluslararasılaşma hedefleri, performans göstergeleri bulunmakla birlikte bu alanlarda kalite politikası bulunmamaktadır, kalite politikalarının hazırlanarak paylaşılması önerilir.” |
2024 yılı itibarıyla Kurum’da Kalite Politikası, Eğitim Öğretim Politikası, Araştırma Geliştirme Politikası, Toplumsal Katkı Politikası, Uluslararasılaşma Politikası, Yönetim Sistemi Politikası, Bilgi Güvenliği Yönetim, Sistemi Politikası, Dumansız Kampüs Politikası, Enerji Politikası, Kadınlara Ayrımcılığı Önleme Politikası mevcut olup kamuoyu ile paylaşılmıştır. |
|
|
A.2.1. Misyon, Vizyon ve Politikalar |
“Anketlerin bazı bölümlerinde anket soruları ile ölçek ifadeleri arasında uyumsuzluk bulunmaktadır. Örneğin, “işimi kaybetme endişesi yaşıyorum”, “istemediğim bir idari görevi yürütmekteyim” sorularında işaretlenmesi beklenen ölçek yanıtları “çok memnunum, memnunum, kararsızım, memnun değilim, hiç memnun değilim” şeklindedir. Anket formlarının, anket soruları ile ölçek ifadeleri uyumlu hale getirilecek şekilde güncellenmesi önerilir.” |
İlgili düzenlemeler “Ölçme ve Değerlendirme Alt Komisyonu” tarafından gerçekleştirilmiştir ve Üniversitemizde paydaş görüşlerini almak amacıyla kullanılan tüm anket formları Kalite Koordinatörlüğü web sayfası üzerinden erişime açılmıştır. |
|
|
A.2.1. Misyon, Vizyon ve Politikalar |
“Devrek MYO ve Tıp Fakültesi'nde uygulanan dış paydaş anketlerinin değerlendirme bulguları ek belge olarak paylaşılmıştır. Ancak bu bulgular doğrultusunda yapılan iyileştirme çalışmalarına ilişkin bilgi ve belge bulunmamaktadır.” |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Süreç Takvimi kapsamında ilgili tüm birimler Danışma Kurulu/Dış Paydaş toplantılarını Güz ve Bahar yarıyılında gerçekleştirmektedir. Birimler, bu toplantılardan elde ettikleri geri bildirimleri ve dış paydaş anketi sonuçlarını Birim Kalite Komisyonları'nda görüşerek iyileştirme kararlarını almaktadır. Yapılan iyileştirme çalışmalarına ilişkin komisyon kararları birimlerin web sayfalarında yayınlanmış durumdadır. İlgili birimler ayrıca bu kararları Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü’ne üst yazı ile iletmektedirler. İlgili karar tutanaklarına Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü web sayfası üzerinden de erişim sağlanabilmektedir.
|
|
|
A.2.3. Performans Yönetimi |
“Kurum tarafından tüm göstergelere ilişkin istatistik verilerin ZBEÜ Veri Merkezinde her ay düzenli olarak toplanmasının hedeflendiği belirtilmiştir.” |
Kurum bazından yürütülen tüm çalışmalara yönelik istatistik verilerin toplanması ve izlenmesi amacıyla BEUN Veri Merkezi 2022 yılından itibaren faaliyet göstermektedir. |
|
|
A.3.1. Bilgi Yönetim Sistemi |
“Açık akademik arşiv sisteminin kurulum çalışmaları devam etmektedir.” |
“BEUN Akademik ve Açık Erişim Bilgi Sistemi” 2022 yılından itibaren, akademisyen ve lisansüstü öğrencilerinin iç ve dış paydaşlarla birlikte ürettikleri bilimsel çalışmalarını, Akademik Açık Arşivi'nde dijital olarak yayınlayarak, ülke ve dünya genelinde bilim topluluğuna açık erişim sağlamaktadır. |
|
|
A.3.1. Bilgi Yönetim Sistemi |
“Bilgi yönetim sistemlerinin entegrasyonu çalışmalarının henüz plan aşamasında olduğu belirlenmiştir” |
Bilgi yönetim sistemi olarak tüm verilerin toplandığı Veri Merkezi Koordinatörlüğü Veri Merkezi otomasyon sistemi kurulmuştur. Üniversitemiz yönetim sistemlerinden elde edilen veriler Veri Merkezi yazılımı tarafından tek çatı altında toplanmakta, değerlendirilmekte ve entegrasyonu sağlanmaktadır. Kullanılan tüm sistemlerin entegrasyonunun sağlanması ve Veri Merkezi yazılımı bünyesinde tek bir izleme platformu oluşturulması konusunda çalışmalarımız devam etmektedir. |
|
|
A.3.2. İnsan Kaynakları Yönetimi |
“İdari personele yönelik olarak birimlerde uygulanan çeşitli konulardaki eğitimlerin yanı sıra Üniversite Personel Daire Başkanlığı tarafından, maaş tahakkuk bölümünde görev yapan personele yönelik bilgilendirme eğitimi, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Öğrenci işlerine yönelik yapılan eğitim, EBYS eğitimi gibi etkinliklerin gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Bu eğitimlerin sistematik bir plan dahilinde sürdürülmesi önerilir.” |
Eğitimlerin sistematik ve planlı bir şekilde gerçekleştirilebilmesi adına öncelikle tüm birimlerden personelin öncelikli olarak ele alınmasını istedikleri eğitim konuları belirlenmektedir. Değerlendirmeler akabinde hizmet içi eğitim planı oluşturulmaktadır. Bu eğitim planları paydaş görüşleri doğrultusunda güncellenmektedir. Eğitimlerin sunulacağı yıl için bir önceki yıl içerisinde Personel Daire Başkanlığı Hizmet İçi Eğitim Şube Müdürlüğü tarafından toplantılar gerçekleştirilmekte ve eğitimlere ilişkin planlama yapılarak karar alınmaktadır |
|
|
A.3.2. İnsan Kaynakları Yönetimi |
“Akademik ve idari personel memnuniyet anketlerinin değerlendirildiği anlaşılmaktadır. Bu anketler doğrultusunda gerçekleştirilen sınırlı sayıda iyileştirme örneği bulunmaktadır.” |
Üniversitemizde paydaş görüşü almak amacıyla gerçekleştirilen tüm anketlerin sonuçları düzenli olarak raporlanmakta ve ilgili sonuçlar Kalite Komisyonu tarafından değerlendirilerek gerekli olan alanlarda iyileştirme kararları alınmaktadır. Örneğin 20.03.2024 tarihli Kalite Komisyonu Kararı içerisinde yer alan “Bilimsel araştırmalar için verilen desteklerin yeterliliği” konusundaki geri bildirimler ile ilgili olarak BAP Yönergesi güncellenmiş, proje başvuru kalemleri çeşitlendirilmiş ayrıca Q1 ve Q2 yayın desteği süreci başlatılmıştır. Bu kararların uygulanmasına ilişkin sürecin takibi Kalite Koordinatörlüğü tarafından gerçekleştirilmektedir. |
|
|
A.4.1. İç ve Dış Paydaş Katılımı |
Birim Danışma Kurulları'nın oluşturulması |
2024 yılı itibarıyla tüm birimlerde Danışma Kurulu/ Dış Paydaş Katılımı sağlanmış ve aktif olarak iyileştirme çalışmalarına dahil edilmiştir. Üniversitemiz Kalite Süreç Takvimi çerçevesinde dış paydaşlar ile toplantılar düzenli şekilde gerçekleştirilmektedir. Birimlerde yürütülen çalışmalar Üniversitemiz Kalite Koordinatörlüğü tarafından periyodik olarak izlenmektedir. |
|
|
A.4.2. Öğrenci Geri Bildirimleri |
“Üniversite'de karekod memnuniyet anketleri uygulamasını yaygınlaştırma ve dijital santral sistemi çağrı merkezi aracılığıyla öğrencilerin sorunlarını iletme süreçlerini hızlandırma çalışmaları olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin görüşlerini ve şikâyetlerini bildirebilecekleri Rektörlük İletişim Merkezi (RİMER) sistemi bulunmaktadır. Veri güvenliği açısından karekod uygulamasında girişlerin anonim olması önerilir.” |
2022 yılından itibaren Kurum genelinde kullanılan Karekod uygulamasında girişler anonim yapılabilecek şekilde güncellenmiştir. |
|
|
A.4.2. Öğrenci Geri Bildirimleri |
“Bazı birimlerde öğrenci temsilcilerinin akademik birim toplantılarına katılarak öğrenci geribildirimlerini ilettiği anlaşılmakla birlikte oy hakları ve kararlara etkilerini gösteren bilgi ve belge bulunmamaktadır. Tıp Fakültesi'nde farklı amaçlara göre yapılandırılmış eğitim kurullarında öğrenci temsilcileri yer almaktadır.” |
Üniversitemiz tarafından öğrencilerin karar alma süreçlerine katkısını artırmak ve geri bildirimlerini düzenli olarak almak amacıyla pek çok geri bildirim mekanizması kullanılmakta olup ve halihazırda işlevsel bir geri bildirim süreci uygulanmaktadır. Öğrenci geri bildirimlerini almak amacıyla düzenli olarak memnuniyet anketleri gerçekleştirilmekte, RİMER, Veri Merkezi QR Kod, E-Mesai, Çağrı Merkezi gibi uygulamalar üzerinden istek, öneri ve şikayetler alınmaktadır. Aynı zamanda öğrencilerin Birim Kalite Komisyonları içerisinde yer almaları ve karar alma süreçlerine aktif katılımları özendirilmektedir. |
|
|
A.5.1. Uluslararasılaşma Süreçlerinin Yönetimi |
“Kurumun tanımlanmış uluslararasılaşma politikasına erişilmemiştir.” |
BEUN Uluslarasılaşma Politikası 22.05.2023 tarihli ve 2023/12-2 sayılı Senato Kararı ile kabul edilmiştir |
|
|
A.5.1. Uluslararasılaşma Süreçlerinin Yönetimi |
“Uluslararası öğrencilere destek sağlayan Uluslararası Öğrenci Ofisi bulunmakla birlikte öğrencilerle yapılan görüşmelerde kurumun değişik kampüslerinde öğrencilerin bu ofisin hizmetlerine erişiminde kısıtlılıklar olduğu bildirilmiştir.” |
Uluslararası Öğrenci Ofisi Üniversitemiz Farabi Kampüsü içerisinde yer almaktadır. Halihazırda uluslararası öğrenciler için öğrenme kaynaklarına yeterli ve kolay ulaşılabilirlik sağlanmaktadır. Bu amaçla uluslararası öğrencilere Karaelmas TÖMER bünyesinde Türkçe öğretilmekte ve Uluslararası Öğrenci Ofisi tarafından öğrencilere danışmanlık desteği sağlanmaktadır. Ayrıca uluslararası öğrenciler için kültürlerarası etkileşimi arttırmak amacıyla Üniversite üst yönetiminin de katılımı ile kültür günleri etkinlikleri düzenlenmektedir. |
|
|
A.5.1. Uluslararasılaşma Süreçlerinin Yönetimi |
“Dış İlişkiler Koordinatörlüğü tarafından internet sitesinde tanıtım sekmesinden erişilen “Bir Bakışta Uluslararasılaşma” başlığıyla uluslararasılaşmaya ilişkin işbirliği anlaşmaları, kalite güvencesi ve uluslararası akreditasyon çalışmaları, akademik personel hareketliliği, akademik yayın sayısı, yabancı kaynak sayıları/abonelikler uluslararası öğrenci sayıları, öğrenci hareketliliği vb. bilgiler yayımlanmaktadır. Bu bilgilerin güncel olmadığı, 2018-2019 yıllarına ait olduğu anlaşılmaktadır.” |
İlgili bilgiler güncellenmiş olup Dış İlişkiler Koordinatörlüğü web sayfası üzerinden erişime sunulmuştur. Üniversiteler arası iş birlikleri ve Erasmus+ anlaşma sayıları ön lisans ve lisans programları yanında lisansüstü programlarda da arttırılmıştır. |
|
|
B.1.1. Programların Tasarımı ve Onayı |
“Bilgi paketlerinde program yeterlikleri/çıktıları ile TYYÇ eşleştirmeleri programların çoğunda bulunmakla birlikte, bazı programlarda matrislere ulaşılamamaktadır.” |
2024 yılı itibarıyla Kurum bünyesindeki programların bilgi paketleri tamamlanmış olup Birim İç Değerlendirme ziyaretleri sırasında bu durumun iyileştirildiği izlenmiştir. |
|
|
B.1.1. Programların Tasarımı ve Onayı |
“Bir programın dış paydaş toplantısı belgesi paylaşılmıştır ancak, bu toplantıda dış paydaşların program tasarımı ve program çıktılarına katkısını tanımlayan bilgi bulunmamaktadır.” |
Üniversitemiz, Avrupa Yükseköğretim Alanı ve ülkemizde yükseköğretim alanındaki gelişme ve yönelimleri yakından izlemektedir. İç ve dış paydaşlardan alınan dönütler doğrultusunda programlarda güncellemeler yapılmaktadır. Bununla birlikte ülkemizin stratejik hedefleri, ülkenin ve bölgenin ihtiyaçları, YÖK öncelikli alanlar, YÖK tarafından belirlenen ilgili yılın teması, sürdürülebilir kalkınma amaçları doğrultusunda nitelikli insan gücü yetiştirilmesi amacıyla yeni bölüm ve programlar açılmakta, öğretim planlarına yeni dersler eklenmektedir. |
|
|
B.1.1. Programların Tasarımı ve Onayı |
“Üniversitede, lisans, lisansüstü ve önlisans programlarında program çıktılarının tanımlandığı belirlenmiştir. Ders kazanımları ile program çıktıları ilişkisini gösteren matrisler hazırlanmış ve bilgi paketlerinde paylaşıma açılmıştır. Bazı programlarda ders kazanımları ile program çıktıları ilişkisini gösteren matrislerin eksik olduğu belirlenmiştir.” |
2024 yılı itibarıyla Kurum bünyesindeki programların bilgi paketleri tamamlanmış olup Birim İç Değerlendirme ziyaretleri sırasında bu durumun iyileştirildiği izlenmiştir. |
|
|
B.1.5. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi |
“YÖKAK Program Değerlendirme Modülü yazılımı Üniversitede tüm bölüm ve programlar tarafından kullanılmaktadır. Öğrenci alan tüm programlar bölüm bazında Öz Değerlendirme Raporu hazırlamakta ve eşdeğer bir bölüm tarafından akran değerlendirmesine tabi tutulmaktadır. Bu değerlendirmelerin izlenmesi ve iyileştirme amacıyla kullanılması önerilir.” |
Kurum genelinde faaliyet gösteren programlar yıllık bazda ÜYBS aracılığıyla Öz ve Akran Değerlendirme Raporları hazırlamaktadır. İlgili süreç Kalite Süreç Takvimi’nde de belirtilmiş olup birimlerce hazırlanan raporlar izlenmektedir. Bu doğrultuda birimlerden rapor sonuçlarının, rapor hazırlanmasını takip eden Birim Kalite Komisyon Toplantılarında değerlendirilmesi ve ilgili iyileştirmelerin planlanması istenmektedir. |
|
|
B.3.2. Akademik Destek Hizmetleri |
“Tarama sürecinde depresyon/anksiyete/stres ölçeği uygulanarak risk taşıyan, gereksinimi olan öğrencilere destek sağlanmasının öğrenciler için yararlı olduğu düşünülmektedir. Bu birimin çalışmalarının etkinliğinin artırılması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması için yeterli sayıda tam zamanlı uzman personel istihdamı önerilir.” |
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi’nde görev alan personel sayısı 2022 yılından itibaren arttırılmıştır. 2024 yılı itibarıyla birimde psikolojik danışma ve rehberlik uzmanı bir merkez müdürü, bir Doktor Öğretim Üyesi psikolog ve tam zamanlı üç psikolog görev yapmaktadır. |
|
|
B.3.3. Tesis ve Altyapılar |
“Ziyaret sırasında, öğrenci toplulukları, kariyer merkezinin yer alacağı, sosyokültürel etkinliklerin gerçekleştirileceği Öğrenci Merkezini yapılandırma çalışmalarının devam ettiği belirlenmiştir.” |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi ve Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü iş birliğinde Farabi Kampüsü’nde yapılan ‘Farabi Genç Ofis’ 12 Ekim 2023’te düzenlenen törenle hizmete açılmıştır. |
|
|
B.3.5. Sosyal, Kültürel, Sportif Faaliyetler |
“Öğrenci topluluklarına, toplantılar ve faaliyetler için ihtiyaç duyulduğunda birimlerde mekan sağlanmaktadır. Yapılandırma sürecinde olan Öğrenci Merkezinde öğrenci toplulukları için mekan sağlanması planlanmaktadır.” |
Kurumda öğrencilerin serbest zamanlarını değerlendirmelerine yardımcı olmak, gençleri sosyal, kültürel, sanatsal, bilimsel ve sportif faaliyetlere yönlendirmek gibi pek çok imkân sunan ve 1000 metre kare alanı kurulu ‘Farabi Genç Ofis’i hizmete açılmıştır. Ofis içerisinde her öğrenci topluluğunun kendi alanı yer almaktadır. |
|
|
B.4.3. Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Teşvik ve Ödüllendirme |
“Eğitim faaliyetlerinde elde edilen başarıların ödüllendirilmesi ve atama yükseltme kriterlerinde eğitimi önceliklendirmeye yönelik uygulamaların kısıtlı olduğu belirlenmiştir.” |
Atama yükseltme kriterleri güncellenmiştir. Ayrıca 19 Temmuz 2024’te "Üniversite Stratejik Hedeflerine Katkı"ve "Times Higher Education (THE) Etki Sıralaması Başarısına Katkı" ödülleri verilmiştir. |
|
|
C.1.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi |
“Kurumda, Eğitim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Yükseköğretim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi gibi bazı uygulama araştırma merkezlerinin ve bazı koordinatörlüklerin görev alanlarının birbirleriyle çakıştığı belirlenmiş olup bu durumun organizasyonel zorluklara yol açacağı düşünülmektedir.” |
İlgili merkezler Yükseköğretim Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi çatısı altında birleştirilmiştir. Afet Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Yer Bilimleri Uygulama ve Araştırma merkezi birleştirilmiştir. |
|
|
D.1.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi |
“Üniversitenin Kalite Politikasında toplumsal katkı öğeleri bulunmakla birlikte ayrıca bir toplumsal katkı politikası bulunmamaktadır.” |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Toplumsal Katkı Politikası 22.05.2023 tarihli ve 2023/12-2 sayılı Senato Kararı ile kabul edilmiştir. |
|
|
D.1.2. Kaynaklar |
“Üniversitede toplumsal katkı faaliyetlerine ayrılan bütçe/dağılımı ve izleme çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiği tanımlanmamıştır.” |
Kurum içerisinde gerçekleştirilen Toplumsal Katkı faaliyetlerine yönelik istatistiksel bilgi Veri Merkezi aracılığıyla toplanmakta ve izlenmektedir. Bunun yanında 4 Temmuz 2024’te BEUN’da 2022-2024 arasında gerçekleştirilen etkinliklerde görev alan teknik ve idari personele, göstermiş oldukları gayret nedeniyle “Birlikte Başarıyoruz” isimli törenle teşekkür belgesi takdim edilmiştir. Ek olarak 2024 yılında toplumsal katkıyı da içeren faaliyetler, Birleşmiş Milletler Kalkınma Hedefleri kapsamında sınıflandırılarak “BEUN’da Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” başlığı altında kamuoyu ile paylaşılmaya başlanmıştır. Kalite Koordinatörlüğünün alt komisyonu olan Topluma Hizmet (Toplumsal Katkı) Faaliyetleri Alt Komisyonunun ilgili mevzuat kapsamında harcama birimi olmaması nedeni ile bütçesi bulunmamaktadır. Gelir Kaynakları;
|
|
|
D.2.1. Toplumsal Katkı Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi |
“Üniversitenin yaptığı dış paydaş toplantılarının duyuruları belge olarak sunulmuştur, ancak bu toplantılarda toplumsal katkı süreçlerine ilişkin geribildirim ve değerlendirmelerle ilgili belge bulunmamaktadır. Ziyaret sürecinde dış paydaşlarla yapılan toplantıda dış paydaşların toplumsal katkı süreçlerine ilişkin değerlendirmelerinin sözel olarak alındığı anlaşılmıştır.” |
Toplumsal katkı süreçleri ile ilgili geri bildirimler Dış Paydaş Toplantıları sırasında alınmakta ve ilgili toplantıların tutanakları Kalite Koordinatörlüğü web sayfası üzerinden yayınlanmaktadır. |
|
