Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.)

Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.)

Küçült Yazı Tipi Büyüt
  1. Kalite politikası nedir?

Kalite politikası, bir organizasyonun kalite hedeflerini ve taahhütlerini belirleyen resmi bir beyandır.

  1. Toplam Kalite Yönetimi Nedir?

Bir organizasyonun içinde kaliteyi temel amaç olarak alan, çalışanların bilgilendirilip yetkilendirilmesini ve takım çalışmalarıyla tüm süreçlerin sürekli iyileştirilmesini hedefleyen yönetim felsefesidir. Toplam Kalite Yönetimi (TKY) bir organizasyonun tüm süreçlerine, çalışanlarına ve kaynaklarına odaklanarak kaliteyi sürekli olarak iyileştirme felsefesini benimseyen bir yönetim yaklaşımıdır.

  1. Stratejik planlama nedir?

Stratejik planlama, bir organizasyonun uzun vadeli hedeflerini belirlemek, kaynaklarını yönetmek ve rekabet avantajı sağlamak için kullanacağı stratejileri oluşturmak amacıyla yapılan bir süreçtir. Kurumların 5 yıl sonra nerede olmak istediğinin açıkça belirlendiği bu planda, amaç, hedef ve bu hedeflerin gerçekleştirilme durumlarını belirli aralıklarla izlemeye ve ölçmeye yarayan performans göstergeleri tanımlanır.

  1. Sürekli iyileştirme nedir?

Sürekli iyileştirme, bir organizasyonun veya sürecin performansını sürekli olarak geliştirmek için benimsenen bir yönetim felsefesidir. Sistem ve süreçlerin belirli hedefler doğrultusunda performansının artırılması için tekrar edilen faaliyetlerdir. Bu döngü, sürekli olarak tekrarlanır ve organizasyonun sürekli iyileştirme kültürünü benimsemesini sağlar.

  1. İş akış süreci nedir?

İş akış süreci, bir işin veya bir görevin belirli bir sıra ve mantık çerçevesinde nasıl gerçekleştirileceğini tanımlayan adımların bir dizisidir. Bir katma değer üretmek için gerçekleştirilen, birbiri ile ilişkili işlemler dizisidir. Girdileri çıktı haline getiren, birbirleriyle ilgili ve etkileşimli faaliyetler bütünüdür.

  1. Kurumsal iç değerlendirme nedir?

Kurumsal iç değerlendirme, bir kuruluşun kendi iç süreçlerini, sistemlerini ve performansını objektif bir şekilde değerlendirmek için gerçekleştirilen bir süreçtir. Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin kalitesinin ve kurumsal kalite geliştirme çalışmalarının, kalite komisyonu tarafından değerlendirilmesidir.

  1. Kurumsal İç Değerlendirme Raporu (KİDR) nedir?

Üniversitenin; eğitim öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari hizmetlerine ilişkin kalite güvencesi süreçlerini izlemek amacıyla üniversite tarafından her yıl hazırlanan raporu ifade etmektedir. Kuruma ait KİDR, kurumun öz değerlendirme çalışmalarının en önemli çıktısıdır. Olgunluk düzeyi yüksek bir KİDR ancak yıl içerisinde iç kalite güvencesi sistemi ve iç değerlendirme çalışmalarının etkin ve etkili gerçekleştirilmesi ile mümkündür.

  1. Kurumsal dış değerlendirme nedir?

Üniversitenin veya bir programının, eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerinin kalitesinin, Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yetkilendirilen dış değerlendiriciler veya Yükseköğretim Kurulunca tanınan, bağımsız kalite değerlendirme tescil belgesine sahip dış değerlendirme kuruluşları tarafından yürütülen dış değerlendirme sürecidir.

  1. Akreditasyon Nedir?

Akreditasyon, bir kurumun veya programın belirli standartlara uyduğunu ve kaliteyi sağladığını belgeleyen resmi bir değerlendirme sürecidir. Bağımsız bir değerlendirici kurum tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence sürecidir.

  1. YÖK Kalite Kurulu nedir ve görevleri nelerdir?

Yükseköğretim Kalite Kurulu; 23 Temmuz 2015 tarih ve 29423 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği” kapsamında oluşturulmuş daha sonra 1 Temmuz 2017 tarihli 7033 sayılı 'Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun' ile 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'na eklenen Ek Madde 35 hükümlerine göre yeniden düzenlenmiştir. Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun temel görevleri şunlardır; Yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesini yapmak, Akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi ve tanınması süreçlerini yürütmek ve Yükseköğretim kurumlarında kalite güvencesi kültürünün içselleştirilmesi ve yaygınlaştırılmasını sağlamak. Kaynak: Yükseköğretim Kalite Kurulu Web Sitesi > Hakkımızda